LinasNaglar

Direktlänk till inlägg 3 mars 2014

Would You Rather...? Beauty Edition!

Av Lina - 3 mars 2014 17:45

Hej! 


Idag tänkte jag göra en tag (jag tror att det är en tag..) som heter Would You Rather, Beauty Edition. Det går ut på att man får en fråga med två svarsalternativ, så ska man välja ett alternativ. Fågan kan till exempel vara: Skulle du helst förlora din mobil eller din dator? Fast frågorna som jag ska svara på handlar mer om skönhet.

Vi kör igång!   


Skulle du helst förlora alla dina mascaror, eyeliners, läppstift och läppglans eller alla paletter och ögonskuggor?


Jag skulle nog helst förlora alla mina paletter och ögonskuggor. Jag använder i och för sig ögonskugga rätt så ofta, men jag skulle verkligen inte klara mig utan mina mascaror. Jag använder nästan mascara varje dag. Så dom skulle jag verkligen inte vilja förlora! 


Vad skulle du helst göra? Klippa av allt hår eller aldrig klippa dig igen?


Jag skulle nog aldrig klippa mig igen. Håret blir VÄLDIGT slitet, men det tror jag att jag står ut med. Jag MÅSTE liksom ha mitt hår! 


Vad skulle du helst ha? Korallfärgade kinder eller rosa kinder?


Jag skulle nog välja rosa kinder. Jag har inget korallfärgat rouge, men däremot har jag några rosa. Så jag vet att jag passar i rosa rouge. Och jag tycker att rosa rouge passar till det mesta. 


Om du hade 1000 kronor att spendera, vad skulle du helst köpa? Kläder eller smink?

 

Jag skulle valt att köpa kläder. Det är viktigare med kläder än vad det är med smink, tycker jag. 


Skulle du hellre ha läppstift som eyeliner eller eyeliner som läppstift?

 

Självklart skulle jag valt att ha läppstift som eyeliner. Det finns ju svarta läppstift att ha som eyeliner, men också en hel del roliga färger! 


Vart skulle du helst köpa smink? Mac eller Sephora? 


Jag har aldrig varit inne på någon utav de affärerna. Men jag tror att det finns massa olika märken på Sephora, som t.ex Mac. Så därför skulle jag valt Sephora. 


Skulle du hellre ha en ögonskugga eller en läppfärg för resten av livet?


Jag skulle nog ha en läppfärg för resten av livet. Jag använder inte så mycket läpp-produkter förutom läppbalsam. Men jag använder väldigt mycket olika ögonskuggor, så det skulle vara tråkigt att förlora dom!


Skulle du hellre ha sommarkläder på vintern eller vinterkläder på sommaren?

 

Vinterkläder på sommaren hade ju varit hemskt, men det hade ju sommarkläder på vintern också varit! Den här frågan blir tyvärr inte besvarad...


Skulle du helst ha mörka eller ljusa naglar året runt?


Jag skulle nog valt ljusa. Det är ju väldigt tråkigt att ha mörka naglar på våren och sommaren.


Vad skulle du helst förlora? Din favorit läpp-produkt eller favorit ögonprodukt?


Jag skulle nog säga läpp-produkt, för jag använder mer ögonprodukter än läpp-produkter!


Skulle du helst bara kunna ha håret i en hästsvans eller i en knut?


Hästvans. Jag har aldrig håret i en knut, jag får aldrig till någon snygg. Men hästsvans har jag alltid när jag tränar och ibland hemma. 


Vad skulle du helst göra? Aldrig måla naglarna igen eller aldrig använda läppglans igen?


Den här frågan är väldigt lätt att svara på! Jag skulle självklart välja att aldrig använda läppglans igen, jag använder det ju knappt nu. Men ni vet ju nog att jag älskar att måla naglarna!


Skulle du hellre raka av ögonbrynen och inte ha några alls eller fylla i dom varje dag?


Jag skulle ju ha rakat av dom! Nej, jag skoja! Jag skulle fyllt i dom varje dag. Att inte ha några alls hade ju sett jätteroligt ut!


Skulle du hellre leva utan smink eller nagellack?


Jag vet ärligt talat inte vad jag skulle välja. Jag älskar både smink och nagellack och skulle verkligen inte vilja leva utan något utav dom!


Det var den här tagen! 


Hoppas att ni gillade den! 

Ha en bra kväll!   


#linasnaglar

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 11 oktober 2014 17:00

Hej!   I framtiden kommer det inte komma upp några fler inlägg här, det är för att jag har bytt bloggportal (heter det så?) Jag kände att jag vill satsa lite mer på bloggen (jag kommer fortfarande ha kvar min gamla blogg, så alla vet). Så om ni v...

Av Lina - 8 oktober 2014 20:35

Hej!    Här kommer min manikyr till 31DC2014 dag 04 Green!        Produkter jag använde: Essence Protecting Base Coat OPI Thanks A Windmillion Essence Black Dress & White Tie Rhinestones Essence Top Sealer Fast Dry Hoppas ni ...

Av Lina - 1 oktober 2014 19:00

Hej!    Idag är det dags för den tredje manikyren för årets 31DC2014, och dagens naglar skulle vara gula. Såhär blev de:     En enkel manikyr som är supersnygg!!!   Produkterna jag använde:     Essence Protecting Base Coat, Ciat...

Av Lina - 29 september 2014 21:01

Hej!   Idag tänkte jag visa er några prylar som jag samlat på mig det senaste! Hoppas att ni gillar haulen!     Jag ville verkligen ha en ny höstjacka och inne på Bik Bok hittade jag en supersnygg marinblå typ dunjacka! Modellen heter Jill...

Av Lina - 21 september 2014 15:10

Hej!   Idag blir det en recension på mina nagellack från Essie, hoppas att ni gillar inlägget!      Essie är nog ett märke som de flesta har hört talas om. De har några nagellack som är är rätt så populära. Jag har bara tre nagellack från E...

Om Lina


Hej!
Jag är en tjej på 15 år som älskar smink, nagellack och allt annat som har med skönhet att göra. På min blogg kommer ni se Hauls, sminkningar, nageldesigns och mycket mer. Hoppast att ni kommer tycka om min blogg!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Översätt Bloggen


Skapa flashcards